سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوست، مو و زیبایی

نظر

تزریق ژل لب؛ بایدها و نبایدها

امروزه بسیاری از زنان دنبال بهبود ساختار لب هایشان و افزایش حجم و فرم دهی آن هستند. تزریق ژل لب تبدیل به اپیدمی همه گیر شده که کوچک و بزرگ را به خود مبتلا کرده است. حتی پسرانی نیز پیدا می شوند که با تزریق ژل لب، به لب هایشان حجم می دهند. البته تا زمانی که در این زمینه افراط صورت نگیرد، تزریق ژل لب می تواند باعث بهبود زندگی بسیاری از افراد گردد.

تزریق ژل لب یکی از بهترین روش های موجود برای افزایش حجم لب است. این روش بسیار ساده انجام می شود و شامل تزریق ماده ژل مانند توسط سرنگ به زیر پوست لب می باشد.

باید در نظر داشته باشید که تزریق ژل چندان بی خطر هم نیست و فقط شامل پر کردن سرنگ و خالی کردن آن زیر پوست نمی شود. اینکار کاملا تخصصی است و بایستی توسط پزشک آموزش دیده انجام شود. به هیچ وجه به خودتان اجازه ندهید که در مراکز غیر مجاز به لب هایتان ژل تزریق کنید. در ادامه به عوارض و خطراتی که ممکن است در انتظارتان باشد خواهیم پرداخت.

ژل لب شامل چه موادی می شود؟

لفظ ژل بسیار کلی است و شامل بسیاری ترکیبات شیمیایی می شود که حالت ژل مانند دارند. برخی از این مواد بصورت طبیعی داخل بدن وجود دارند و در نتیجه احتمال حساسیت یا واکنش آلرژیک به آنها نسبتا پایین تر است ولی برخی دیگر از ژل ها هستند که از ساختار های طبیعی بدن شبیه سازی شده اند و احتمال واکنش آلرژیک در آنها بیشتر است.

شاید نام هیالورونیک اسید را زیاد شنیده باشید. این همان ماده ای است که در ایران به آن می گویند ژل. در واقع هیالورونیک اسید ماده ای طبیعی است که در داخل بدن هم وجود دارد و باعث حجم دهی به بافت می شود. بخاطر اینکه ظاهری ژل گونه دارد نام ژل را بطور عامیانه بر آن گذاشته اند.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت هم یک نوع دیگری از ژل است که در استخوان بدن انسان هم وجود دارد. این مواد در ساختار ژل بسیار ریز و میکروسکوپی بوده و پراکنده در آن حضور دارند. کلسیم هیدروکسی آپاتیت معمولا از اسید هیالورونیک اسید ماندگاری بیشتری داشته و تا یکسال معمولا در بدن باقی می ماند.

پلی متیل متاکریلات هم یکی دیگر از ژل ها میباشد که در واقع مصنوعی است. این ژل در پزشکی کاربردهای زیادی داشته و دارد و اکنون بعنوان فیلر لب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عوارض تزریق ژل لب چیست؟

هر تغییری در سیستم طبیعی بدن می تواند دارای عوارض جانبی باشد. تزریق ژل لب نیز از این قاعده مستثنی نیست. ولی در صورتیکه از پزشک متخصص و کاربلد در این زمینه استفاده کنید می توانید احتمال بروز عوارض تزریق ژل لب را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید. ولی در هر صورت برخی از این عوارض اجتناب ناپذیر هستند و در هر صورت همراه شما تا چند روز خواهند بود.

عوارض موقت تزریق ژل لب عبارتند از:

کبودی به وجود می آید که طی چند روز آینده از بین می رود.

شاید احساس ورم کردگی لب اذیتتان کند و احساس کنید که ژل زیادی تزریق کرده اید ولی این اثر موقت است و بعد از چند روز خواهید دید که تورم آن کاهش یافته و شاید نظر خود را پس بگیرید و بگویید که باز هم باید ژل تزریق کنم!

شاید خارش در لب خود هم داشته باشید که نهایت تا دو هفته بطور کامل از بین خواهد رفت.

اما عوارض مهم تزریق ژل لب که در صورت استفاده از شرایط و مواد غیر استاندارد ممکن است برایتان پیش آید شامل موارد زیر هستند:

  • امکان دارد عفونت وارد لب هایتان شود
  • عروق لب هایتان شاید مورد آسیب واقع بشوند.
  • شاید ژل در لب جابجا شده و از ناحیه ای به ناحیه دیگر برود.
  • خونریزی هم جزو مواردی است که ممکن است پیش بیاید.
  • امکان دارد به مواد تزریق شده حساسیت پیدا کنید
  • و همچنین امکان دارد که ژل تزریق شده در لب تبدیل به گلوله های سفت شده و آزار دهنده باشد. که در این صورت بایستی خارج گردند.

 

ژل لب چقدر ماندگار است؟

تزریق ژل لب جزو روش های موقتی پروتز لب می باشد که در آن رفته رفته، مواد ژل لب جذب لب شده و آرام آرام در یک پروسه شش ماهه تا یکساله از حجم ژل لب کاسته شده و در نهایت می شود گفت که لب ها به همان حالت قبل از تزریق می رسند. پس نتیجه اینکه برای نگهداشت حجم لبهایتان بایستی حتما در بازه های زمانی تعیین شده به پزشک مراجعه کنید و در صورت لزوم دوباره به تزریق ژل اقدام نمایید.

برخی از انواع ژل ها از انواع دیگر ماندگاری بیشتری دارند ولی این مسئله به خودی خود مزیت محسوب نمی شود. چراکه احتمال سفت شدن ژل های ماندگار و یا امکان ایجاد واکنش آلرژیک به ژل تزریق شده در این مواد بالاتر است.

هزینه تزریق ژل لب چقدر است؟

هزینه تزریق ژل لب به موارد زیادی بستگی دارد. از جمله برند ژلی که پزشک شما استفاده می کند. برخی از برندها از برخی دیگر بسیار گرانتر هستند. امروزه ژلی که بسیار بر سر زبان ها است ژل ژوویدرم است که با یه جستجوی ساده توی اینترنت می توانید اطلاعات زیادی راجع به این ژل دریافت کنید.

عامل دیگری که در هزینه تزریق ژل تاثیر گذار است، مهارت پزشکتان است. شاید پزشک شما تعداد بسیار زیادی تزریق ژل انجام داده باشد و نتایج خیلی خوبی گرفته باشد. در نتیجه همیشه برای تزریق ژل توسط این دکتر صفی از مراجعین تشکیل خواهد شد. در نتیجه پزشک نیز می تواند هزینه خدمات خود را بالا ببرد.

بهتر است قبل از انتخاب پزشک حتما تعداد زیادی عکس قبل و بعد از پزشک مورد نظر را ببینید و بررسی کنید. و تصمیم بگیرید که آیا سبک کار ایشان متناسب با شخصیت شما می باشد یا نه. تقریبا بخشی از فرآیند تزریق ژل در واقع هنر است و این مسئله را هم بایستی در انتخاب خود در نظر بگیرید.