سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوست، مو و زیبایی

تزریق ژل به چانه ( پروتز چانه )

آیا تا به حال برایتان پیش آماده که حس کنید چانه ی شما با صورت تان هم خوانی ندارد؟ همانطور که میدانید یکی از روش ها پروتز چانه، جراحی چانه یا ژنیوپلاستی است که توسط جراحان فک و صورت و پلاستیک انجام میشود.

اما خیلی از افراد علاقه ای به روش های جراحی برای تغییر ظاهر خود ندارند. چراکه هر روش جراحی عوارض زیادی هم با خود به همراه دارد. خبر خوب این است که روش های غیر جراحی نیز برای پروتز چانه و بهبود ظاهر و فرم دهی آن موجود میباشند. هر چند این روشها موقتی محسوب می شوند ولی شاید برای بسیاری از افراد ارزش انجام را داشته باشد. بخصوص اینکه خطرات این روشها به مراتب از روش های جراحی کمتر است.

یک روش ایمن و بدون خطر برای اصلاح فرم چانه استفاده از ژل های تزریقی است که می توان برای بهبود شکل چانه، ایجاد تقارن و هماهنگی میان اجزای صورت به کار برد.

تزریق ژل ها حجم زیر پوست را افزایش داده و چانه را برجسته می کنند. با استفاده از ژل های تزریقی می توانید ظاهر چانه ی خود را به آرامی تغییر داده و نتایج طبیعی به دست آورید. برای زنان می توان چانه ای با برجستگی کم تر و برای آقایان چانه ای تراشیده و خوش فرم تر ایجاد کرد.

ماندگاری تزریق ژل چانه چقدر است؟

کل پروسه ی درمان حدود یک ساعت طول می کشد. مواد ژل، حجم پوست را افزایش می دهد و تعادل را میان نواحی مختلف ایجاد می کند.

همانطور که گفته شد محبوب ترین ژل ها، از نوع موقت هستند. زیرا اثر آن ها دائمی نیست و به آسانی قابل برگشت اند. هم چنین نیاز به جراحی هم ندارند.

بدن به طور طبیعی ژل را جذب می کند به همین دلیل فرم چانه بعد از مدتی به حالت اولیه باز می گردد. بسیاری از افراد در مدت زمان مشخص برای ترمیم بازمیگردند تا فرم چانه ی خود را حفظ کنند.

بطور کلی ژل ها بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند. هر چقدر ماندگاری ژل ها بیشتر شود احتمال بروز واکنش های آلرژیک نیز بیشتر می شود. در نتیجه اکثر پزشکان از ژل های موقتی استفاده می کنند که برای حفظ ظاهر بدست آمده بایستی حدود هر 6 ماه یکبار اقدام به تزریق ژل مجدد کرد.

روش تزریق ژل چانه چگونه می باشد؟

معمولا برای اینکه تجربه خوبی تزریق ژل جهت پروتز چانه برای فرد ایجاد شود، از کرم های بی حسی استفاده می شود. در ابتدا با استفاده از یک کرم بی حسی موضعی محل مورد نظر بی حس می شود. هر چند که برخی از ژل ها درون خود، مواد بی حس کننده مانند لیدوکایین نیز دارند.

سپس با استفاده از یک سوزن ریز به قسمت های مورد نظر اطراف چانه، ژل تزریق می کنند. تزریق چندین باره ژل کمک می کند تا به صورت مساوی پراکنده شده و ظاهری طبیعی ایجاد کنند.

افراد می توانند بلافاصله بعد از تزریق ژل به چانه به کارهای روزمره ی خود ادامه دهند. هیچ گونه پانسمان یا دوران نقاهتی نخواهند داشت. پس از تزریق ژل معمولا مقداری تورم وجود خواهد داشت که کاملا طبیعی است و بهتر است زود در مورد نتیجه پروتز چانه قضاوت نکنید. چراکه بعد از چند روز تورم از بین خواهد رفت و تازه چانه شما به فرم اصلی خود خواهد رسید. شاید حتی بعد از چند روز احساس کنید که بایستی بیشتر ژل تزریق می کردید! ماهیت ژل موقت بودن آن است. یعنی اینکه ژل ها که اکثرا از مواد طبیعی که در بدن وجود دارند ساخته شده اند، به ندرت جذب بدن می شوند و پس از گذشت چند ماه خواهید دید که چانه شما به حالت اولیه خود دارد می رسد.

با پروتز چانه چه تغییراتی در چانه می توان ایجاد کرد؟

بهبود خط چانه

با پروتز چانه با تزریق ژل می توانید افتادگی خط چانه را بهبود ببخشید. در این روش به چانه شما حجم داده می شود و پوست این ناحیه لیفت داده می شود.

برطرف کردن گودی چانه

خیلی از افراد با گودی چانه خود مشکل دارند و این شکل از چانه را نمی پسندند. پروتز چانه با تزریق ژل یکی از بهترین انتخاب ها برای این افراد است که نمی خواهند زیر تیغ جراحی بروند.

برطرف کردن چین و چروک چانه

چین و چروک چانه را نیز می توان با تزریق ژل بهبود بخشید.

 

عوارض پروتز چانه چیست؟

هر تغییری در سیستم طبیعی بدن می تواند منجر به بروز عوارض گردد. پروتز چانه با تزریق ژل نیز از این قاعده مستثنی نیست. ولی بهرحال عوارض آن به هیچ وجه قابل مقایسه با عوارض روش های جراحی نخواهد بود. همچنین سهولت انجام آن نیز موردی است که باعث می شود تا اگر عوارضی هم وجود داشته باشد، قابل چشم پوشی باشد و مزایای آن بر معایب آن اصطلاحا می چربد.

طبیعی است که بعد از تزریق مقدار کمی ورم، قرمزی حساسیت و کبودی دیده شود. اگر عوارض جانبی مشاهده شود بعد از چندین روز کاملا از بین می رود و می توان آن را با کرم پوشاند.

اگر محل تزریق تمیز نشده باشد امکان بروز عفونت وجود دارد.

عوارض جدی، ولی نادر، امکان بروز دارند. از جمله می توان به حسایت آلرژیک به مواد ژل اشاره کرد. هم چنین ممکن است ژل تزریق شده از محل خود حرکت کند که در این صورت با ماساژ می توان آن را به حالت طبیعی برگرداند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است حداقل تا یک هفته از مالش یا دست زدن به محل تزریق شده خودداری کنید.

خیلی مهم است که از خدمات پزشکانی استفاده کنید که سابقه انجام پروتز چانه با ژل را داشته باشند. از کیفیت و مطرح بودن برند ژلی که قرار است به چانه شما تزریق شود، اطمینان حاصل کنید. به هیچ وجه سراغ برندهای ارزان ژل نروید و با زیبایی ظاهر خود را به قیمت پایین نفروشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض تزریق ژل اینجا کلیک کنید.