سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوست، مو و زیبایی

نظر

برای کاهش جای جوشام از فیلر استفاده کردم. در ادامه می تونید نتایج رو ببینید

 

وقتی سالهای زیادی رو برای کنترل آکنه گذرونده باشی، گاهی احساس میکنی که این جوش ها با پوستت زاده شدن، جاهای ناشی از اون میتونه مثل حس یک شوخی بی رحمانه باشه. اسکار ناشی از جوش نباید با لکه های پوستی هایپر پیگمنتاسیون که به مرور زمان میشه آن را درمان کرد اشتباه گرفته شود. جای جوش به طور دائمی بافت پوست را تغییر می ده و باعث فرورفتگی هایی میشه که زمانی فقط به صورت یه لکه بودن.

طبق گفته دکتر انجلی مهتو، متخصص پوست و نویسنده کتاب مراقبت های پوستی تحت عنوان داشتن پوستی عالی، آکنه التهابی می تواند به فیبرهای کلاژن درون لایه های عمیق پوست آسیب برساند. "کلاژن جدید به عنوان یک پاسخ ترمیمی شکل میگیرد، اما ممکن است مثل قبل نباشد و درنتیجه باعث بروز اسکار های آتروفیک شود. با این حال، در صورت فشار دادن و یا ترکاندن جوش، احتمال بروز اسکار بیشتر می شود." این عادتی است که سال ها داشتم.

بیشتر جای جوشای من در مرکز صورتم قرار دارند و شبیه منافذ عمیق است، و اگرچه خیلی تلاش میکنم که در مورد پوستم مثبت باشم این اسکار ها به اعتماد به نفس من لطمه زده اند. در روزهای بد، گشت و گذار در رسانه های اجتماعی باعث میشه احساس بد بیشتری داشته باشم. سخته که عکس های "پوست های عالی" رو در اینستگرام ببینی و احساس کنی که همه به جز تو پوستی مثل پوست بچه دارن.

وقتی برای تزریق فیلر برای پر کردن خطوط بیان اطراف دهانم به کلینیک رفتم، ناگهان فکری در ذهنم جرقه زد. آیا میشه از تزریق فیلر برای پر کردن جای جوشام استفاده کرد تا همونطور که خطوطم و پر کرده جای جوشامو هم پر کنه؟ به گفته دکتر مهتو، بله " فیلر های پوستی را می توان برای اسکار های فرو رفته استفاده کرد و درمان را می توان با یک متخصص پوستی مناسب انجام داد. با این حال، بسته به نوع فیلر مورد استفاده، درمان باید در فواصل منظم (معمولا هر شش ماه) انجام شود تا نتایج بیرونی حفظ شود. اسکار های فرو رفته اغلب نیاز به ماهیت های مختلفی برای درمان دارند تا بهترین نتیجه را به دست آورند و فیلر ها می توانند با سایر روش های درمان مانند میکرونیدیلینگ یا لیزر ترکیب شوند. "

دکتر مریم زمانی، جراح زیبایی و پلاستیک، تایید میکنه که  افزودن فیلر های مبتنی بر اسید هیالورونیک به عنوان یک گزینه مناسب برای درمان پوست های دارای گودی است. "بخصوص برای اسکار های جدا شده نسبت به گسترده بسیار مناسب هستند. تزریق زیر پالپ اسکار آتروفیک و بالا آمدن ناحیه در نهایت منجر به صاف شدن آسیب ناشی از آکنه التهابی به صورت موقتی می شود. علاوه بر این، تولید طبیعی کلاژن اغلب به عنوان یک پاسخ التیام بخش پس از تزریق می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد.  دکنر زمانی اضافه میکند که " همچنین توجه به شکل و اندازه اسکار نیز لازم است. "اسکار های گسترده و رولینگ که شکل گردی دارند به بهترین شکل ممکن پاسخ می دهند، در حالی که اسکار های واگنی (بیشتر به صورت مربعی) و اسکار های عمیق مثلثی "ice pick"  سخت تر به درمان پاسخ می دهند."

روش

من نمی تونم منتظر بمونم تا این روش رو امتحان کنم و به عنوان کسی که وقتی صحبت از سوزن میشه نازک نارنجی میشم، برای مشاوره درباره این روش به دکتر زمانی مراجعه کردم. دکتر زمانی شدیدا توصیه کرد که وقت مشاوره بگیرم (این کار معمولا رایجه) و برنامه ریزی را برای یک زمان دیگه ترتیب داد، مخصوصا اگر با موارد تزریقی آشنا نیستید. این به شما این امکان را می دهد تا تمام گزینه های خود را در نظر بگیرید و تصمیم گیری آگاهانه ای را به جای تصمیم گیری ناگهانی داشته باشید.

فیلردر زیر اسکار های من تزریق شد، اما بعضی از آنها برای درمان بسیار کوچک بودند و پیلینگ بر پایه اسید برای یک زمان بعدی پیشنهاد شد. حدود 5/0 میلی لیتر از فیلر به اسکار های روی گونه  من تزریق شد و تقریبا در عرض چند دقیقه بدون هیچ دردی این کار  انجام شد. تمام اونچه که حس کردم تحریک کوچکی بود چون سوزن وارد پوستم شده بود و پس از آن فشار ورود فیلر زیر اسکار را حس کردم.

در سراسر انگلستان، قیمت فیلر های غیر دائمی هیالورونیک اسید مانند Juvederm و Restylane از 150 پوند تا 850 پوند برای 1 میلی فیلر پوستی متغییر است. هزینه درمان من 750 پوند برای جای جوش بود و خواستم که 0.5میلی دیگر برای خطوطم داشته باشم. تعجب کردم که چرا اکثر متخصصین زیبایی تنها از این روش استفاده می کنند، زیرا تصور می کردم که این نوع درمان از فیلر های دائمی برخوردار خواهد بود و رک و پوست کنده اگه بگم، می خواستم که درمانم دائمی باشه. دکتر زمانی توضیح داد: "من شخصا مدافع فیلرهای دائمی برای درمان نیستم." "نتایج پس از گذشت حدود 6-18 ماه به تدریج از بین می رود و نیاز به تکرار دارند، اما بنابر تجربه من، اسکار ها به ندرت به حالت قبلی خود باز می گردند. همچنین با تغییر سن، موقعیت پوست و استخوان های ما نیز تغییر می کند. فیلر های دائمی با این تغییرات تطبیق داده نمی شوند و در نتیجه باعث ظاهری غیر طبیعی می شوند. "

نتایج

برای من تغییر بسیار فوری بود و حدود دو هفته بعد بهبود یافت. دوستان و خانواده نمیتوانستند تفاوت را ببینند و فکر میکردند من کمی هیجان زده هستم، اما من از نتایج فوق العاده خوشحال شدم. مطمئنا، این تغییر ظریف تر از آن بود که من دوست داشتم، اما دکتر زمانی از قبل به من گفته بود که انتظار پوست صاف  مثل بچه ها را نداشته باشم، بنابراین انتظارات من تا زمانی که شروع به تزریق نمودم، خیلی واقعی بود. آنچه که متوجه شدم این است که پایه پوست من را بهتر کرده، و حتی میتونم از رژگونه استفاده کنم، چیزی که قبلا هرگز استفاده نمیکردم.

برای بهبود بیشتر نوع اسکار جوشام، ویتامین C و رتینول برام تجویز شد. همچنین هر ماه میکرونیدیلنگ انجام می دم و در طول زمستان زمانی که پوستم کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیره، پیلینگ را حتما امتحان میکنم.

اگر این روش به من چیزی آموزش داده ، این است که هیچ راه حل سریع و دائمی برای اسکار آکنه وجود ندارد. اما تزریق فیلر می تواند تفاوت قابل توجهی داشته باشد و در این مورد من هیچ تردیدی ندارم.