سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوست، مو و زیبایی

روند درمانی تزریق ژل به چه صورت است؟ 

در جلسه اول و مراجعه به پزشک، متخصص به بررسی چهره شما و انتظارات شما از این درمان می پردازد. بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه ای نسبت به نتیجه درمان داشته باشید. به یاد داشته باشید که تمامی شرایط و سابقه پزشکی خود را عنوان کنید. افرادی با شرایطی مانند بارداری، شیردهی، آلرژی های شدید، اختلالات عصبی و ... برای این درمان به هیچ عنوان مناسب نیستند و ممکن است خطراتی برایشان به همراه داشته باشد. پزشک شما باید در این جلسه تمامی معایب و مزایای مربوط به این روش درمانی را برای شما شرح دهد و همچنین توجه داشته باشید پاسخ همه پرسش های خود را دریافت کرده باشید تا بتوانید تصمیم آگاهانه ای در مورد انجام این درمان بگیرید. از آنجایی که فرم و آناتومی صورت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، سعی کنید بر یک مدل یا فرم خاص اصرار نکند چرا که پزشک با شناخت کامل صورت شما و مدلی که برای شما مناسب تر است می تواند نتیجه ای بهتر و طبیعی تر را برای شما بوجود آورد و ممکن است مدل انتخابی شما برای فرم صورت شما مناسب نباشد. در اولین جلسه درمورد نوع ژل مورد استفاده، حجم مورد نیاز برای شما و هزینه درمان به طور کامل صحبت کنید.

پس از تصمیم گیری برای انجام این درمان نواحی مورد نظر علامت گذاری شده، صورت شما تمیز می شود و داروی بی حسی موضعی بر محل مورد نظر اعمال می شود. با اثر کردن داروی بی حسی تزریق انجام می گیرد. فرآیند تزریق بسیار کوتاه است. پس از اتمام درمان محل تزریق تمیز شده و توصیه های لازم به شما داده می شود و سپس می توانید کلنیک را ترک کنید.

مزایای تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل با جایگزین کردن و اضافه کردن کلاژن و هیالورونیک طبیعی در پوست ما باعث می شود تا حجم و چربی پوست را که به دلایل مختلفی مانند قرار گیری در معرض نور خورشید، افزایش سن، مسائل ژنتیکی و ... کم شده است را به حالت طبیعی بازگرداند و همچنین چین و چروک های پوست را برطرف کند. این درمان بدون جراحی می تواند در فردی که چانه او تناسب خوبی با چهره او ندارد، تاثیر زیبایی بسیاری ایجاد کند.

تزریق ژل مزایای متعددی دارد که می توان به اثر سریع درمان و مشاهده نتایج آن، ایمن و غیر تهاجمی بودن آن، دوره نقاهت بسیار کوتاه، نتایج طبیعی و موقتی بودن آن اشاره کرد. با تزریق ژل به چین و چروک های عمیق که با روش های دیگر قابل درمان نیستند می توان ظاهری زیباتر به آنها بخشید. بسیاری از افراد پس از تزریق ژل رضایت خود را از این درمان ابراز کرده اند و از آنجایی که این درمان موقت و قابل برگشت است در صورت عدم رضایت فرد از نتیجه درمان بدون هیج نگرانی پس از مدتی به حالت قبل باز خواهید گشت. از آنجایی که هیالورونیک اسید ماده ای طبیعی است و در بدن ما یافت می شود، به ندرت موجب عارض در فرد می شود. این درمان در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد و مورد تایید بسیاری از کشورهاست.

اقدامات قبل از تزریق ژل چیست؟

برای دستیابی به بهترین نتیجه بهتر است قبل از تزریق ژل به نکات زیر توجه کنید:

·        از مصرف دارو های ضد انعقاد خون مانند آسپرین، ویتامین E ، سیر، جنسینگ و ... خودداری کنید.

·        دو روز قبل از تزریق ژل قرص ایبوپروفن و الکل مصرف نکنید.

·        از یک هفته قبل از درمان بهتر است از مواد موبر، اپیلاسیون، برداشتن ابروها و ... در ناحیه درمان خودداری کنید.

·        3 هفته قبل از تزریق درمانهای دندانپزشکی و جراحی در دهان انجام ندهید.

·        قبل از درمان از مصرف الکل دوری کنید.

·        در صورتی که در ناحیه مورد نظر تبخال و یا عفونت فعال دارید حتما قبل از تزریق به درمان آن ناحیه بپردازید.

·        در روز تزریق ژل در محل درمان از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

مراقبت های پس از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل ممکن است کمی کبودی، ورم و درد را تجربه کنید که این عوارض حدود 24 ساعت بعد بهبود می یابند. معمولا از شما خواسته می شود برای دستیابی به بهترین نتیجه موارد زیر را رعایت کنید:

·        تا سه روز پس از تزریق بر روی محل تزریق نخوابید.

·        با بالانگه داشتن سر خود می توانید ورم را کاهش دهید.

·        از مصرف نمک خودداری کنید چرا که احتمال ورم در نواحی تزریق بالا می رود.

·        در صورت تزریق ژل به صورت، تا حد امکان از پایین نگه داشتن سر به پایین خودداری کنید.

·        برای برطرف کردن ورم موجود در نواحی تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید.

·        علائمی مانند ورم و قرمزی پس از تزریق ژل رایج است و تا چند روز بعد از بین می رود. پس نگرانی در این خصوص نداشته باشید.

·        برای مدت 3 هفته نواحی تزریق شده و تحت درمان را به هیچ عنوان ماساژ ندهید.

·        از شروع درمان های دیگر مانند پیلینگ، میکرونیدلینگ و ... در محل درمان خودداری کنید.

·        از گرم کردن محل تزریق برای چندین روز خودداری جدا خودداری کنید. دوش گرفتن یا شستشوی معمولی مشکلی ایجاد نمی کند.

·        برای یک روز از انجام فعالیت های شدید و ورزش دوری کنید.

·        از قرار گیری مستقیم در معرض نور خورشید، برنزه کردن پوست و سونا خودداری کنید.

·        در صورتی که تا یک هفته بعد از تزریق از درمان خود راضی نبودید 3 هفته بعد می توانید تزریق مجدد داشته باشید.

·        در صورتی که مایل به انجام درمان های دیگر در محل تزریق ژل هستید حتما با پزشک خور مشورت کنید.

·        ماندگاری اثر ژل های تزریقی چقدر است؟

دوام ژل‌های تزریقی می تواند به چندین عامل مختلف بستگی داشته باشد که در اینجا به توضیح برخی از آنها می پردازیم. البته لازم به ذکر است وقتی که می گوییم دوام ژلی حدود یک سال است به معنای این است که ممکن است تا شش ماه اثر حجم دهی خوبی داشته باشد و پس از شش ماه تا یک سال تاثیر آن به مرور کم می شود و از بین می رود.

1-    دوام ژل می تواند به نوع ژل بستگی داشته باشد. ژل های استاندارد موجود در بازار با برندهای مختلف دوامی بین 6 ماه تا دو سال دارند.

2-    دوام ژل در بین هر فرد متفاوت است و نمی توان زمان دقیقی را برای آن در نظر گرفت.