سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوست، مو و زیبایی

تزریق ژل چیست؟

به مرور زمان و با افزایش سن، قرارگیری در معرض نور خورشید و یا به دلایل ژنتیکی، چربی و استحکام پوست از بین می رود و پوست ظاهر سفت و پری که قبلا داشته را از دست می دهد. با تزریق ژل به این نواحی می توان شادابی را تا حد زیادی به پوست بخشید. از مهمترین مزایای این روش می توان به دوره نقاهت بسیار کوتاه، مدت اثر بسیار سریع، بادوام و طبیعی بودن و بدون نیاز به جراحی اشاره کرد. این روش مناسب افرادی است که به دنبال نتیجه ای طبیعی و آسان بدون انجام عمل های جراحی سخت و طولانی هستند. از آن جایی که ژل ها به مرور زمان جذب می شوند ماندگاری اثر این درمان 6 تا 12 ماه است.

وقتی از ژل صحبت می کنیم در واقع منظورمان نوعی ژل مبتنی بر کلاژن است که از پروتئین پوست گاو بدست می آید. از آنجایی که ماده ای طبیعی است برخی افراد ممکن است به آن حساست نشان دهند. یکی از محبوبترین نوع ژل ها اسید هیالورونیک است که در بدن ما نیز به طور طبیعی وجود دارد. به همین خاطر نه تنها که عارضه ای در پوست ایجاد می کند همچنین به خاطر خاصیت جذب آب آن موجب باعث پر شدن و بهبود کیفیت پوست نیز می شود. در بازار انواع مختلفی از ژل یافت می شود که ماده اصلی و موثره آنها همگی هیالورونیک اسید است.

ژل های تزریقی چگونه در پوست عمل می کنند؟

در پوست های سالم و مستحکم همه افراد اسید هیالورونیک یافت می شود که وظیفه پر کردن فضای بین رشته های الاستین و کلاژن، نگه داشتن آب در پوست و حجم دهی به پوست را ایفا می کند. به مرور زمان میزان هیالورونیک اسید به تدریج کم می شود و از حجم پوست کاسته می شود. در این صورت ما شاهد ایجاد چین و چروک، افتادگی پوسن و نازک شدن لبها خواهیم بود. با اضافه کردن این ماده به پوست به وسیله تزریق ژل، کمبود هیالورونیک اسید در پوست جبران شده و افزایش حجم و بهبود طراوت پوست را مشاهده خواهیم کرد. تزریق ژل، روشی موقتی است که با گذشت زمان جذب می شود و در صورت تزریق مجدد اثر آن از بین می رود.

به طور کلی ژل ها باید دارای سه خاصیت پرکنندگی جهت محو کردن چین و چروک ها، شیارها و اسکارهای روی پوست، حجم دهی به بافتی که ظاهری گود دارد و چربی خود را از دست داده است و همچنین جوانساری و رطوبت دهی به بافت باشند.

ژل ها بیشتر در کدام نواحی و برای چه مقاصدی استفاده می شوند؟

امروزه تزریق ژل به قسمت های مختلف صورت از محبوبیت بسیار بالایی بخصوص در بین جوانان برخوردار است. تزریق ژل به لب ها، گونه ها و چانه به هدف حجم دهی و برجسته تر کردن این نواحی صورت می گیرد که می تواند تاثر بسزایی در زیبایی چهره داشته باشد. بسیاری از افراد با صورت هایی لاغر نیز با تزریق این ماده می توانند شادابی را به صورت خود باز گردانند. همچنین با تزریق ژل می توان خطوط عمیق خنده، خطوط افراد چشم ها، خط اخم، اسکارهای گود شده و گودی زیر چشم را پر و مسطح کرد. همچنین با افزایش سن بسیاری از افراد چربی روی دستهای خود را از دست می دهند و دست ها ظاهری استخوانی به خود می گیرد. با تزریق ژل به روی دستها می توان ظاهری جوانتر و پرتر به آن بخشید.

از کاربردهای دیگر تزریق ژل می توان به تزریق در باسن و سینه جهت حجم دهی، جوانسازی واژن، افزایش طول و قطر آلت تناسلی مردان، برطرف کردن عیوب بینی، زیباسازی زانو، زاویه سازی فک و ... می باشد.

نکاتی اساسی و مهم قبل از تصمیم گیری برای تزریق ژل

تزریق ژل همانطور که می تواند زیبایی و شادابی را به پوست شما بازگرداند در صورت تزریق بیش از حد و یا استفاده از ژل های بی کیفیت می تواند ظاهری مصنوعی و پف کرده به صورت شما بدهد و حتی سلامتی شما را به خطر بیندازد. توجه داشته باشید که میزان برجستگی اعضای صورتتان با شغل، سن و موقعیت اجتماعی شما متناسب باشد و حالتی طبیعی داشته باشد. با رعایت این مورد آناتومی صورت شما به هم نمی خورد و زیبایی خود را حفظ می کند. با انتخاب متخصصی ماهر و آشنا به آناتومی بدن، در نظر گرفتن فاصله و حجم ایده آل برای هر چهره و اطمینان حاصل کردن از کیفیت ژل می توانید به نتیجه ای مطلوب پس از تزریق ژل برسید. زیرا در صورت انتخاب پزشک متخصص و ماهر در این زمینه عوارض این درمان مانند جابجایی ژل، عفونت، حساسیت و یا گلوله شدن ژل در یک ناحیه را تجربه نخواهید کرد. همچنین توصیه می شود در صورتی که اولین بار است برای تزریق ژل به منظور حجم دهی به لبها، گونه ها و یا چانه مراجعه می کنید، ابتدا از تزریق کم شروع کنید و اگر مایل به افزایش بیشتر حجم بودید حجم بیشتری تزریق نمایید. در این حالت رضایت شما از نتیجه درمان کسب خواهد شد.

لازم به ذکر است تمامی روش های زیبایی معایب و مزایایی به همراه دارند که با انتخاب پزشکی مناسب، ژل تزریقی دارای استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت و توجه به تاریخ انقضای آن می توان این معایب را به حداقل رساند و به نتیجه دلخواه دست یافت.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

هزینه تزریق ژل به عامل متعددی مانند برند ژل، دوام آن، میزان ژل مورد نیاز و وسعت نواحی تحت درمان شما بستگی دارد.

دوره نقاهت بعد از تزریق ژل چقدر است؟

پس از تزریق ژل نتایج به سرعت قابل مشاهده است و دوره نقاهت پس از آن بسیار کوتاه است و یا دوره نقاهتی برای آن وجود ندارد. پس تزریق ژل ممکن است شاهد کمی التهاب یا کبودی، قرمزی و بی حسی موقتی و یا افزایش حجم بیش از حد باشید که تمامی این ها پس از مدت کوتاهی برطرف خواهند شد.

روش‌های زیبایی هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند، همین ویژگی‌ها و نیز وضعیت بیمار و خواسته او، مواردی هستند که پزشک را در انتخاب روش درمان، کمک می‌کنند.